Algemene voorwaarden MyHealth Breda
1a. Degene die zich inschrijft, is zich bewust dat de verstrekte gegevens worden opgeslagen in de administratie en systemen van MyHealth. Deze gegevens worden ten behoeve van deze overeenkomst opgeslagen en gebruikt door het personeel van MyHealth.
1b. Deze overeenkomst wordt afgesloten voor een bepaalde of onbepaalde tijd, zoals aangegeven aan de voorkant van dit formulier. Indien er geen stopdatum schriftelijk is vermeld bij aanmelding, wordt de overeenkomst na afloop automatisch verlengd met dezelfde periode. De overeenkomst start op de gekozen startdatum die op de voorzijde van dit formulier is vermeld.
2a. De lidmaatschapskosten worden vooruitbetaald. Je betaalt dus altijd voor de volgende maand. Als dit niet op tijd gebeurt, dan betaalt het lid (of zijn/haar vertegenwoordiger) een boete van €2,50. Daarnaast wordt er 1,5% rente per maand berekend over het openstaande bedrag.
2b. De lidmaatschapskosten worden automatisch geïncasseerd van de geregistreerde IBAN. Deze incasso wordt automatisch herhaald per 4 weken, startend vanaf de startdatum vermeld op de voorzijde van dit document. De eerste maand kunnen er meerdere bedragen afgeschreven worden. Dit is afhankelijk van het abonnement en of er inschrijfkosten worden gerekend.
2c. Indien de afschrijving niet kan plaatsvinden stuurt MyHealth een betalingsherinnering per mail. Indien reactie uitblijft binnen 14 dagen, brengt MyHealth €10,00 aanmaningskosten in rekening. Als reactie wederom uitblijft gedurende 30 dagen, wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau. Alle kosten die hieruit voortvloeien zijn voor het lid van MyHealth.
2d. De deelnemer is lidmaatschapsgeld verschuldigd ongeacht de mate waarin het lid of de deelnemer gebruik maakt van de sportschoolfaciliteiten.
3a. Bij inschrijving worden eenmalige inschrijfkosten van €14,95 in rekening gebracht. Deze kosten worden bij de eerste incassering in rekening gebracht. Indien er geen inschrijfkosten worden gerekend, staat dit vermeld op de voorzijde van dit document.
3b. MyHealth heeft het recht om bij wanbetaling of wangedrag het lidmaatschap tijdelijk te blokkeren of te beëindigen. Tijdens deze periode heeft het lid geen toegang tot de faciliteiten. MyHealth informeert het lid hierover altijd schriftelijk.
4a. Het lidmaatschap kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd via een (aangetekende) brief of per e-mail. Hierbij geldt een opzegtermijn van één volledige kalendermaand. De maand waarin wordt opgezegd telt hierbij niet mee.
4b. Lidmaatschappen kunnen tussentijds schriftelijk worden stopgezet, met een opzegtermijn van 4 volledige weken na de eerstvolgende betaaldatum. Wijzigingen in het lidmaatschap moeten op dezelfde manier worden doorgegeven. Zonder opzegging wordt het lidmaatschap automatisch verlengd met dezelfde periode.
4c. Tussentijdse opzegging is niet mogelijk voordat de minimumlooptijd is verstreken. Wel kan het lidmaatschap één maand worden opgeschort met een medische verklaring van een arts. Bij verhuizing kan het lidmaatschap eerder worden opgezegd als het officiële verhuisdocument van de gemeente wordt gedeeld met MyHealth. In beide gevallen geldt een opzegtermijn van één volle kalendermaand. Het is niet mogelijk contributie terug te vragen na ziekte of verhuizing.
4d. In geval van zwangerschap geldt de normale opzegprocedure.
4e. Wanneer het lidmaatschap is stopgezet, krijgt de deelnemer een schriftelijke bevestiging per mail toegestuurd. In deze mail staat de definitieve stopdatum van het abonnement vermeld. Tot die datum kan de deelnemer de opzegging schriftelijk annuleren en blijven sporten bij MyHealth.
4f. Lidmaatschappen kunnen pas worden stopgezet indien alle kosten (inclusief incasso- en andere kosten) zijn voldaan.
5a. Bij het in gebreke blijven van betaling van de maandelijkse lidmaatschapskosten, zijn de resterende bedragen direct opeisbaar. Tot de betalingsachterstand is voldaan kunnen leden geen gebruik maken van de MyHealth faciliteiten.
5b. Alle kosten die MyHealth maakt om lidmaatschapsgelden te incasseren, zoals incasso-, deurwaarder, advocaat- of andere kosten, moeten door het lid worden vergoed. De buitengerechtelijke kosten bedragen 20% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van € 40. Voor deze kosten hoeft geen bewijs te worden geleverd. Ze zijn verschuldigd vanaf het moment dat MyHealth de vordering uit handen geeft, ongeacht of het lid hiervan op de hoogte is.
6a. MyHealth behoudt zich het recht voor om het sportcentrum te sluiten met een maximum van 14 dagen op jaarbasis (m.u.v. landelijke feestdagen), zonder restitutie van lidmaatschapsgelden.
6b. MyHealth behoudt het recht om de lidmaatschapsgelden te verhogen. Prijsverhogingen worden altijd vooraf gecommuniceerd via meerdere kanalen.
7a. Het lid of de deelnemer verklaart volledig gezond te zijn om deel te nemen aan de fitnessactiviteiten. De deelnemer verklaart tevens ouder dan 16 jaar te zijn bij ondertekening. Is de deelnemer jonger, dan is een handtekening van een voogd vereist.
7b. MyHealth is niet aansprakelijk voor vermissing, verduistering, diefstal, schade, zowel direct als indirect, van of aan goederen van leden, deelnemers of derden. Ook is MyHealth niet aansprakelijk voor letsel, blessures of pijnklachten.
8a. Inschrijving via internet is volgens Burgerlijk Wetboek nummer 7, artikel 46a/d een rechtsgeldige handeling. De opzegprocedure is gelijk aan artikel 4a t/m 4e.
8b. In de Wet kopen op afstand is bepaald dat een internetinschrijving binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag worden herroepen. Dit is alleen mogelijk indien er nog geen gebruik is gemaakt van enige faciliteit van MyHealth.
Sample Subtitle
Heb jij een vraag over
onze algemene voorwaarden?
Meer weten?
Per mail
Liever schriftelijk? Mail ons en wij antwoorden binnen 2 werkdagen